Adui Lewat lagi...

selalunya aku akan sharp pukul 4.30am bangun sahur...

pukul 5.10 aku akan call ain bangun sahur..tp akhir2 ni aku asyik terlajak jer..mungkin letih sangt di tambh pulak tidur lewat kan..smlm aku bajet nak tidur awal tp dapt call dr my sahabat lama namanya Naim (kwn sms stdy n 1 scout PALAPES aku dulu) dia nak dtg tgk teratap indah kami hehehe n lepas tu ajak keluar..jd x dpt jugk aku tidur awal..balik je rumah aku,adie,& epul adakan sesi meeting bersama yang bertajuk perbincangan bajet rumah hahaha..kira2 pukul 3.00am barulah aku dpt lelapkan mata, lega rasanya..he tp pagi ni paling lawak sekali..aku dah kunci jam pukul 4.30 a.m. n dah tersedar pun..tp disbbkn tempoh untuk sampai ke 5.10a.m. agak panjang jugak..aku pun layan baring atas tilam, bersama-sama bantal tidur dan bantal peluk yang baru aku beli...errrrrrrrrrmmmmm!!!! best giler..tp disebbkn aku terlebih layan x sangka aku terlena semula..jam menunjukkan 5.10am aku pun call ain suh dier bangun, n waktu aku call dier dah bangun n dier kata dier dah sahur makan mee meggie aku pun senyum bila mendgr... tiba2!!! aku terjaga laaa! aku ngigau rupanyer, dan pandangan aku pada jam loceng klasik yg aku baru beli menunjukkan 5.15a.m. cepat2 aku call ain suh die bangn gi sahur..sbnrnya sahur bukan aku makan sgt pun yang aku kesah kan waktu kemuncak 5.10 am tu hehehe..tp nak jdkan citer la lepas aku tgk jam klasik aku tu, aku dgn yakinnya terus kejut ain bangun, kira lepas dapt kejutkan die, baru aku rasa lega..pastu ntah mcm mana aku terpandang jam tangn aku yg berada atas meja..hahahaha agak memeranjatkan rupanya time waktu tu bukan 5.15am tp 6.15 am rupanye kuikuikui tergelak aku sorang2..pastu apa lg cepat2 aku call ain takut die gi mkn pulak he..pastu nak cover malunye pasal aku suh bangun sembhayang subuh...Moral of this story kepada u all jgn suka tidur lewat k..